logo
دوره 4، شماره 3 - ( پاییز 1399 )                   جلد 4 شماره 3 صفحات 92-83 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Rabbani Gharibi H, Sharifi S, Ebrahimzadeh Dastjerdi R. Phenomenological Analysis of the Content Challenges of Children's Animated Characters. Islamic Life Style 2020; 4 (3) :83-92
URL: http://islamiclifej.com/article-1-733-fa.html
ربانی غریبی حسین، شریفی سعید، ابراهیم زاده دستجردی رضا. تحلیل پدیدارشناسانه چالش‌های محتوایی شخصیت‌های پویانمایی کودکان. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت. 1399; 4 (3) :83-92

URL: http://islamiclifej.com/article-1-733-fa.html


1- دانشجوی دکتری، گروه مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران.
2- استادیار، گروه مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران (نویسنده مسئول) ، saeed.sharifi2003@gmail.com
3- استادیار، گروه مدیریت فرهنگی، واحد اصفهان(خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
چکیده:   (1179 مشاهده)
هدف: پژوهش حاضر تحلیل پدیدارشناسانه چالش‌های محتوایی شخصیت‌های پویانمایی کودکان است.
مواد و روش ها: روش تحقیق کیفی از نوع اکتشافی، با رویکرد پدیدارشناسانه است. جامعه پژوهش متشکل از متخصصان موضوعی در حوزه تولید پویانمایی است به روش نمونه‌گیری هدفمند است که با توجه به معیارهای ورود به پژوهش با 8 نفر به حد اشباع نظری داده‌ها رسید. ابزار گردآوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته بود. اعتبار اطلاعات گردآوری‌شده از معیار ارزیابی لینکن و گوبا  و روش دنزین  و پاتون  تائید شد (3-1). تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استقرایی و با استفاده از روش هفت مرحله‌ای کولایزی  انجام گرفت(4).
یافته ها: یافته‌ها نشان داد چالش‌های شناسایی‌شده را در بعد محتوایی می‌توان در سه دسته ریختاری، پنداری و هویتی دسته‌بندی کرد. در بعد ریختاری(باز) مهندسی شخصیت، جادوی رنگ و سیاست‌های طراحی و در بعد پنداری عناصری چون ناهمزبانی، مبالغه پنداری، تعارض شناختی و چالش تفکر و در بعد هویتی، هویت فراحد، هویت کاذب، هویت نمادین و هویت جنسی از چالش های شناخته شده در زمینه محتوایی تولیدات پویانمایی کودکان هستند.
نتیجه گیری: نتایج این تحقیق نشان داد یکی از چالش های اساسی توجه به ابعاد ریختاری محتوایی است؛ یکی از  مولفه های مطرح در این زمینه باز مهندسی شخصیت پویانمایی است که طی آن فارغ از تناسب های صوری و زیبایی شناختی تفاوت های و ساختاریافته شخصیت‌های دارای تصویر پیشینی و همچنین ساختارشکنی برای تولید شخصیت‌های خلاقانه یک ضرورت است.
 
متن کامل [PDF 977 kb]   (1030 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بالینی
دریافت: 1399/5/15 | انتشار: 1399/7/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.